עד כה, סין חתמה על 174 מסמכי שיתוף פעולה בבנייה משותפת של "חגורה אחת ודרך אחת" עם 126 מדינות ו-29 ארגונים בינלאומיים.באמצעות ניתוח נתוני צריכת היבוא והיצוא של המדינות הנ"ל על פלטפורמת jd, מכון המחקר Jingdong Big Data מצא שסין והמסחר המקוון של מדינות שיתופיות "One Belt And One Road" מציגות חמש מגמות, ואת "דרך המשי המקוונת". "מחובר על ידי מסחר אלקטרוני חוצה גבולות מתואר.
מגמה 1: היקף העסקים המקוונים מתרחב במהירות

על פי דו"ח שפורסם על ידי מכון המחקר ג'ינגדונג ביג דאטה, סחורות סיניות נמכרו דרך מסחר אלקטרוני חוצה גבולות ליותר מ-100 מדינות ואזורים כולל רוסיה, ישראל, דרום קוריאה ווייטנאם שחתמו על מסמכי שיתוף פעולה עם סין במשותף לבנות "חגורה אחת ודרך אחת".היחסים המסחריים המקוונים התרחבו מאירופה לאירופה, אסיה ואפריקה, ומדינות רבות באפריקה השיגו אפס פריצות דרך.מסחר מקוון חוצה גבולות הראה חיוניות נמרצת תחת יוזמת "חגורה אחת ודרך אחת".

על פי הדוח, מבין 30 המדינות עם הצמיחה הגדולה ביותר בייצוא ובצריכה מקוונת ב-2018, 13 הן מאסיה ואירופה, מתוכן וייטנאם, ישראל, דרום קוריאה, הונגריה, איטליה, בולגריה ופולין הבולטות.ארבעת האחרים נכבשו על ידי צ'ילה בדרום אמריקה, ניו זילנד באוקיאניה ורוסיה וטורקיה ברחבי אירופה ואסיה.בנוסף, גם מדינות אפריקה מרוקו ואלג'יריה השיגו צמיחה גבוהה יחסית בצריכת מסחר אלקטרוני חוצה גבולות בשנת 2018. אפריקה, דרום אמריקה, צפון אמריקה, המזרח התיכון ותחומים נוספים של העסק הפרטי החלו להיות פעילים באינטרנט.

מגמה 2: צריכה חוצת גבולות תכופה ומגוונת יותר


זמן פרסום: 31 במרץ 2020